Dit koopstromenonderzoek is de basis voor detailhandels- en centrumvisies, en geeft feitelijk inzicht in het koopgedrag van consumenten, zowel lokaal als regionaal. Het onderzoek is uitgevoerd op basis van enquêtes, in samenwerking met verschillende Limburgse regio’s, MKB en Retail Innovation Center.
Resultaat
Het koopstromenonderzoek is een snoeptrommel aan informatie bestaande uit:
- Hoofdrapport: bevat de belangrijkste overkoepelende conclusies voor de ontwikkeling van koopgedrag (binding, toevloeiing, afvloeiing), de ontwikkeling van aanbod en leegstand, de ontwikkeling van werkgelegenheid en verschillende kwalitatieve bezoekmotieven en waarderingen.
- Factsheets: met de belangrijkste feiten en cijfers voor alle winkelgebieden, kernen en gemeenten.
- Online tool: voor de échte liefhebber. Gebruikers kunnen zelf selecties maken, bijvoorbeeld naar artikelgroep of winkelgebied.
BRO ontwikkelt samen met I&O Research en andere betrokkenen continu de juiste methodiek op landelijke schaal. Dit is ook vastgelegd in het IPO afsprakenkader (Interprovinciaal Overleg). Steeds vaker worden in koopstromenonderzoeken innovaties meegenomen zoals het meewegen van horeca & leisure, het meten van bezoekers, het valideren van pintransacties, het zoeken naar verbanden en meten van toeristische bestedingen.
Een vraag of hulp nodig?
Neem dan contact op met: